24/06/2024

Foto's: Jan van der Arend

CAPELLE • Lionsclub Capelle IJsselrijck organiseerde zaterdag 22 juni 2024 haar elfde ‘sloeproei-evenement’ op de IJssel. Acht teams van ieder acht roeiers streden om de felbegeerde gouden peddel door zo hard mogelijk te roeien over een afstand van zo’n 250 meter. Het lukte vier teams om onder de 2 minuten te blijven.

De finale werd gewonnen door het geroutineerde team van de Brandweer uit Rotterdam, dat ‘VOC Rotterdam’ -’Very Old Crew’-, in de finale met een halve bootlengte wist te verslaan. Overigens had VOC eerder met 1.44 minuut wel de beste tijd van de dag neergezet. Training werpt vruchten af

Ook de troostfinale was bijzonder spannend, aangezien de vriendenclub Amaglug-glug, de winnaar van de vorige editie, in een spannende race verslagen werd door het damesteam Uniek. De dames hadden getraind en de heren niet en dat was te merken.

Het evenement vond plaats bij de aanlegsteiger van het Vuykpark. Vanuit een grote feesttent waren de wedstrijden goed te volgen. In de tent konden consumpties en een lunch worden verkregen. Eén en ander werd mede mogelijk gemaakt door sponsoring van onder andere Welzijn Capelle, Sportief Capelle, Claassen&Moolenbeek&Partners, De Haij – Van der Wende advocaten, de Bodega, Slagerij René van Schaik, Plusmarkt, Teleservice, Wichers tenten en Van Dulst Techniek.

De opbrengst van het roei-evenement gaat geheel naar de jaarlijkse kerstpakkettenactie in december2024. Deze wordt samen met de Rotaryclub Capelle IJsselrijck in samenwerking met alle Capelse kerken georganiseerd. Dit komt ten goede aan de inwoners die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Lionsclub Capelle wil graag in contact komen met nieuwe leden, vooral dames. Nadere informatie is te vinden op: https://capelle.lions.nl

Het motto van de Lions: We Serve