Henk van Eijken

13-6-43 / 26-9-2019

Hendrik van Eijken Jzn

Op de kaart staat: Bescheiden, integer, trouw, kunst- en cultuurliefhebber.

De Lions vrienden voegen daar aan toe: Zorgeloos, gastvrij, zorgzaam.

Zo kennen we onze vriend Henk; charter member van Lions Capelle IJsselrijck.

In het jaar 2002 -2003 vervulde hij de rol van president met verve.

Henk was altijd betrokken bij onze projecten:

Hij stelde spontaan de mooie tuin aan de Dorpsstraat beschikbaar voor het houden van onze “illegale” haringparty, ten behoeve van een goed doel.

Wist u dat Henk de Lions ambassadeur van Sinterklaas in Capelle was?

Hij regelde dat brieven aan de Sint, die men uit de postbussen   verzamelde, met cadeautjes werden beantwoord.

Tijdens de Lions club avonden genoten we van de jaloersmakende verhalen van de cruises met zijn geliefde Els. De diners op chique met de kapitein en de “reling gesprekken” met de passagiers.

Henk trad nooit op de voorgrond. Als vriend en buurman weet ik dat hij in zijn werkzame leven bij de ANWB de bedenker was van programma’s zoals nu nog van de Televisie bekend.   Maar waar hij zich niet op voorstond.

Goed improviserend, kwam hij met de bijzonderste ideeën, uit de losse pols.

Zo zaten we na de inzamelactie Coins for Care, in de centrale hal van bank de France, te Lille, met de hand Franse Francs te tellen. Wij dachten deze daar los te kunnen omwisselen tegen euro’s. In Frankrijk kende men toen nog geen munten telmachines. Henk ging naar een grote tafel keerde de zakken met Francs om en begon te sorteren. Na wat verbaasde blikken kwam er na enige tijd hulp van Franse bankiers en de klus is alsnog geklaard.

Toen hij de afgelopen tijd wat vergeetachtig was wist hij dit met zijn altijd aanwezige charme te compenseren.

Zijn motto “Het komt altijd goed” heeft velen van ons geïnspireerd om zo te denken.

Henk, we missen je.

(bovenstaande tekst is uitgesproken door Ruud de Groot tijdens de afscheidsdienst op 30 september 2019)

Robert van Veen

30 november 2018, Het maakt ons stil en zeer verdrietig om afscheid te moeten nemen van Robert van Veen.

Robert is vele jaren bij ons aanwezig geweest. Als trotse Lion heeft hij zich steeds volop ingezet en was actief bij onze club betrokken. Daarvan 2 jaar als secretaris in het bestuur in de jaren 2012-2014, als onze president in het fiscal year 2015-2016 en aansluitend in de rol van immediate-past president.

Deelnemen aan de verschillende projecten was voor hem niet meer dan normaal. Vol enthousiasme droeg hij zijn stenen bij. Zo ook in een van de huidige projecten, de integratie van statushouders in de gemeente Capelle. Met zijn Syrische maat zeer betrokken, deelde hij zijn ervaringen met ons en probeerde ook anderen in de beweging mee te krijgen. Bij zonevergaderingen en andere Lionsactiviteiten was hij zo veel mogelijk aanwezig.

In alle jaren deelde hij met ons natuurlijk ook zijn andere activiteiten en bezigheden. Werkervaringen in bouwprojecten en bestuurlijke organisaties, verhandelingen over de Rotterdamse hoogbouw.

Vrolijk, opgewekt, vol kleine en grotere plannen, trots en blij als man, vader en opa. Wij, zijn Lionsvrienden zijn een fijn mens, een enthousiaste vriend verloren. Op 28 april 2018 is Robert 65 jaar geworden.

Heel veel medeleven spreken wij uit naar Cora, de kinderen en de kleinkinderen. Sterkte bij dit enorme verlies.

Rein van Pelt

Het is onze droeve plicht te moeten melden dat op 5 juli 2018 onze gewaardeerde Lionsvriend Rein van Pelt is overleden. Op 28 juni kregen we het slechte nieuws dat Rein op weg naar vakantie onwel is geworden en in een ziekenhuis moest worden opgenomen. Terug in Nederland is Rein in het bijzijn van Gladys en de kinderen overleden. Rein is slechts 62 jaar geworden.

Rein is in 2006 als lid bij Capelle Ijsselrijck geinstalleerd. Als accountant kwamen als vanzelf de financiele taken van de club en stichting zijn kant op.

Wij waren aanwezig bij het afscheid en denken met veel respect terug aan onze Rein. Tijdens het afscheid sprak Lion Robert van Veen als vriend en als mede-Lion. Ter sprake kwam de Lions doelstelling 'We Serve', waar Rein in zijn twaalf jaar als Lion volop aan bijdroeg tijdens de projecten en activiteiten. Vaak op z'n Rotterdams: "niet lullen, maar poetsen".

Rein en Robert kenden elkaar al zeer lang, waarbij Rein vooral als betrouwbare vriend, vraagbaak en 'rots in de branding' ter sprake kwam.

Meestal was Rein een man van weinig woorden, totdat hij over zijn gezin sprak. Dan vertelde hij als supertrotse man, vader en grootvader volop over alle momenten.

Met dit beeld zullen we Rein in onze harten blijven dragen.