01/09/2018

Het sloeproei evenement van 1 september 2018 is weer bijzonder goed geslaagd!

Maar liefst elf teams streden op de Hollandse IJssel de hele dag in bijna veertig races om de felbegeerde trofee. Prachtig weer, enthousiaste deelnemers, uitstekende catering, een shanty koor en een geoliede machine als organisatie maakten deze dag onvergetelijk. Zeker ook omdat de opbrengst richting de 5000 euro gaat.

Na een zinderende finale heeft het team van VOC Rotterdam opnieuw gewonnen, met Amalglug-glug weer als zeer goede tweede. Het team van Rotary Schoonhoven ontving de roze peddel als aanmoedigingsprijs. Dit omdat we ze graag terugzien en omdat ze op een halve seconde de finale misten. Een team van statushouders uit Syrië en Jemen deed dit jaar ook voor het eerst mee. Zij hadden na eenmaal oefenen geen enkele moeite om zich te meten met de andere teams.

Zeer grote dank gaat weer uit naar alle deelnemende teams en de sponsoren!