06/07/2018

Vrijdagavond 6 juli vond in Scheveningen de première plaats van theatervoorstelling ‘Save the Earth’. De broer en weduwe van Wubbo Ockels waren aanwezig om de eerste voorstelling van het eerbetoon aan het gedachtegoed van Ockels te zien. Lionsclub Capelle Ijsselrijck was aanwezig.

‘Save the Earth’, waren de laatste woorden van astronaut Wubbo Ockels die in 2014 stierf. Het gedachtegoed van Wubbo Ockels is in een multimediaal theaterspektakel gegoten, waarbij het redden van de aarde een waar feestje wordt. “Gedurende de voorstelling wordt het ook duidelijk hoe nijpend de situatie is, zonder dat we echt met het vingertje wijzen van we moeten nu echt wat doen”, aldus hoofdrolspeler Jörgen Raymann.

De voorstelling, die tot stand is gekomen met speciale medewerking van Lions Club Scheveningen en waarvoor Stichting Trix het model van spaceshuttle Challenger heeft gemaakt, zal tot medio 2019 door het land toeren.

(Bron: https://www.de-scheveninger.nl/2018/07/07/speciale-premiere-save-the-ear...)