27 april 2024
Stadsplein Capelle aan den IJssel

Lions IJsselrijck zal op het vernieuwde Stadsplein in Capelle aan den IJssel weer op Koningsdag 2024 present zijn. Het doel van onze aanwezigheid heeft alles te maken met de financiële steun welke wij aan de in Capelle wonende Oekraïners geven.

Dit keer staat gezondheid en sport centraal. De oorlog lijkt jammer genoeg al haast een onderdeel van ons leven te zijn geworden maar laten we niet vergeten dat deze vreselijke strijd al 2 jaar aan de gang is en dat we inmiddels al vele slachtoffers kunnen betreuren.

Vele zijn verdreven van huis en haard maar gelukkig heeft de gemeente Capelle aan den IJssel onderdak kunnen bieden aan een aantal vluchtelingen die in het Rivium zijn ondergebracht.

Om onder andere conditie en sportieve vrijetijdsbesteding te bevorderen hebben we als Lions club IJsselrijck het initiatief genomen om een sportruimte te faciliteren met inmiddels 10 fitness apparaten. Hierdoor hebben onze Oekraïense gasten allerlei mogelijkheden om individueel of in teamverband een eigen invulling te geven aan hun sportieve wensen.

Op deze Koningsdag zullen we onze kraam in het teken laten staan van deze ondersteuning en ons doel is om door middel van verkoop van koffie, zoetigheden, poffertjes suikerspinnen☺ en eventuele donaties geld te verdienen die voor de volledige 100% aan deze actie wordt besteed.

Перейти на цю сторінку українською

Het motto van de Lions: We Serve