09/03/2024

De Lions IJsselrijck zal op zaterdag 09 maart 2024 een steentje bijdragen aan opruimen van het zwerfafval langs de Hollandse IJssel. Deze ‘Clean Up’ is onderdeel van een landelijke lions actie die tot doel heeft om enerzijds iedereen bewust te maken van het nadelige effect van zwerfvuil en anderzijds om het op te ruimen.

Water zonder (zwerf)afval is beter voor zowel mensen als dieren. Vissen, vogels en andere waterdieren kunnen verstrikt raken in het afval of het inslikken. Zwerfafval kan ook giftige stoffen bevatten. Dat is slecht voor de waterkwaliteit en kan gezondheidsproblemen geven bij dieren, maar ook bij mensen. Plastic afval kan afbreken in kleine stukjes. Deze microplastics komen via de dieren in het water uiteindelijk in de voedselketen terecht.

We starten rond 13:00 uur bij brasserij L’Oeuf aan de Groenedijk 48 te Capelle aan den IJssel.

Het motto van de Lions: We Serve