Op zaterdag 1 september vanaf 10.00 tot ca. 17.00 uur organiseert de Lions Club Capelle, in samenwerking met Lions club Krimpen een roeirace op de Hollandse IJssel.

In totaal strijden 12 teams (per team 8 personen + stuurman/stuurvrouw) middels een afvalrace (over een afstand van 200 meter) om de felbegeerde roei-titel.

Het roeievenement vindt plaats bij de aanlegsteiger Vuyckpark naast restaurant/grandcafé Fuiks (Dorpsstraat) in Capelle aan de IJssel.
Wij nodigen u hierbij uit om in te schrijven voor dit evenement. Inschrijving vindt plaats per team. Kosten roeievenement € 50,- p.p. (excl. drank en lunch). BBQ en broodjes zijn in de feesttent verkrijgbaar.

Aanmelden via lionscapelle@gmail.com

Wij rekenen op uw bijdrage en op een succesvol Roeievenement.

De doelstelling van dit evenement is wederom geld in te zamelen voor een goed doel. Enerzijds t.b.v. onze “Kerstpakketten Actie”; welke jaarlijks in samenwerking met de gezamenlijke Capelse Kerken en de Rotary wordt georganiseerd. Hierbij worden door de leden van genoemde organisaties ca. 800 kerstpakketten rondbezorgd bij die gezinnen, die rond de Kersttijd wel een steuntje in de rug goed kunnen gebruiken. Rotary en Lions Club Capelle leveren hierbij de nodige handjes en draagt deze Actie financieel een warm hart toe. Anderzijds mag het winnende team, zelf een goed doel aandragen. Hier zal een substantieel deel van het prijzengeld aan worden gedoneerd.

Het roei evenement zal bestaan uit een afvalrace, waarbij telkens 2 teams in een sloep voor 6 tot maximaal  8 personen over een afstand van ca. 250 mtr. tegen elkaar zullen strijden. De teams worden ingedeeld in 2 poules. De winnende teams uit beide poules gaan door naar de finale, totdat er uiteindelijk 1 winnend team overblijft, die de felbegeerde IJssel-trofee in de wacht sleept. Een belangrijke rol hierbij wordt vervuld door de coach van elk team. Wanneer het team zelf niet over een eigen stuurman/vrouw beschikt, wordt er één vanuit de organisatie toegewezen.

Uiteraard bent U als trouwe sponsor/team van harte welkom op ons evenement. Wij nodigen U dan ook graag uit om Uw team in te schrijven voor deze wedstrijd, dan wel als sponsor hierbij aanwezig te zijn.

De wedstrijd wordt gehouden op zaterdag 1 september a.s. vanaf 10:00 tot ca. 17:30 uur in het Vuyckpark naast grandcafé “Fuiks” aan de Dorpsstraat te Capelle a/d IJssel. Hierbij zal gebruik worden gemaakt van de door de gemeente beschikbaar gestelde aanlegsteiger aan het water. Voor de wachtende teams en familieleden zal de wedstrijd vanuit de feesttent op de kade goed te volgen zijn. Rond het middaguur wordt de BBQ opgestart, zijn er verse broodjes Gezond verkrijgbaar en is de bar geopend. Vervolgens zorgt het Shantykoor “Trossen Los” in de middag voor de muzikale omlijsting. Aansluitend aan de finale zal het winnende team/doel worden gehuldigd.